VU-bloggen

23. juni 2015

#VUfest med faglig schwung

SAMSUNG CSC

Vi setter umåtelig pris på våre kunder, samarbeidspartnere, bransjekollegaer, alle dere som lærer og inspirer oss, og ikke minst; alle dere som leser, kommenterer og engasjerer dere i det vi deler! Dere er alle en ekstremt viktig årsak til at vi virkelig elsker det vi gjør og at vi er så uendelig takknemlige for at vi kan jobbe med det vi gjør!

16. juni 2015

Facebook endrer algoritmene!

riks000845116

Fasiten er forandret – igjen, og dette er en god endring for oss Facebookbrukere. Det har lenge vært kjent at likes, kommentering og klikk på lenker i Facebook-innlegg, gjør at Facebook anser dette som at du engasjerer deg i innlegget, og dermed viser deg mer av tilsvarende innlegg. Nå vektes også hvor lenge du ser / blir på et innlegg.

11. juni 2015

5 tips for sunne kommentarfelt

tips, facebook, kommentarer

Vi lanserer herved vårt forslag til topp 5 kjøreregler for hvordan man kan hjelpe til med å sikre et sunt og godt miljø i kommentarfelt på internett. Kan du krysse av JA for alle fem tipsene – ja, da er du en dannet kommentator med meget god kommentaretikette. Og hvis ikke, husk at det aldri er for sent å lære noe nytt!

22. mai 2015

Content Camp 2015

IMG_6702

Valen-Utvik sin trainee, Linn, har blogget om sin opplevelse av Content Camp i regi av Nils Petter Nordskar – arrangert for første gang i år. Om det går som Linn tror; dette blir ikke den siste gangen. En fantastisk stemning blant både deltakere og leverandører / utstillere på dette arrangementet, gjør at VU garantert kommer tilbake!

19. mai 2015

Vi har ny nettside og blogg!

test

Vi håper at vår nye nettsiden gir besøkende et godt bilde av hvem vi som jobber i VU er, hva vi kan by på og hva vi står for, og at det er enkelt for nye og eksisterende besøkende å finne frem på siden vår. Vi håper at siden vår inviterer til dialog og spennende relasjoner, og er spent på hvem som kommer til å ta kontakt.

9. februar 2015

Problematisk praksisplass?

10948304_1015306708484156_1410922298_n

Søndag 8. februar 2014 ble det publisert en artikkel i Aftenpostens Økonomi & Karriere-bilag med tittelen «Jobber gratis for å få jobb». Artikkelen tar opp er hvorvidt studenter bør tilby sin gratis arbeidskraft, mot erfaring og praksis, og om det er en samfunnstrend at dette nå utnyttes av bedrifter i stadig større skala.

17. november 2014

Trådet kommentarfelt

iStock_000015763838Medium

ENDELIG ser det ut til å fungere fint og fornuftig med trådet kommentarfelt på facebook, også på mobil – dette har vi ventet på! Ettersom veldig mye av vår tid går med på ren kundeservice på vegne av våre kunder, tror vi rett og slett dette kan bli fantastisk bra!

16. november 2014

Facebook endrer algoritmene

speak-238488_640

Facebook strammer inn den organiske synligheten for bedrifter / pages som poster mye innhold i kategoriene under, og dette trer i kraft fra januar 2015. Dette gjøres for å hele tiden sørge for at forbrukerne opplever Facebook som nyttig og interessant.

10. november 2014

Fanbooster Day; Astrids foredrag (video)

Skjermbilde 2015-05-11 kl. 22.46.27

Det er ulike måter å tenke på strategi for sosiale medier, og bedrifter har ulike målsetninger med å være synlig i disse kanalene. I dette innlegget til Astrid tar hun for seg hvordan man kan skape engasjement og drive god kundeservice gjennom sosiale medier, for en relativt lav kostnad.

25. august 2014

Facebook gjør endringer

DeathtoStock_Wired2

Facebook gjør igjen endringer på algoritmene som styrer hva hver og en av oss får se i vår nyhetsstrøm / newsfeed på Facebook. Slike endringer blir ofte diskutert, spesielt ang hva motivet til Facebook er, og mange markedsførere opplever det nok vanskelig å forholde seg til deres forholdsvis hyppige endringer. Vår erfaring er at Facebook gjør de aller fleste endringene for å sikre at ‘folk flest’ på Facebook skal være fornøyd. De tilpasser kontinuerlig sitt produkt, slik at Facebook skal fremstå som mest mulig interessant for hver og en av oss, hver gang vi går inn på der – for da vil vi fortsette og bruke tjenesten deres og de vil fortsette og ha et produkt. Ved å gjøre disse endringene, vil Facebook forsøke og forhindre at godt innhold «drukner» i poster som får utforholdsmessig mange klikk (og dermed oppfattes av Facebooks systemer som godt innhold vel verdt å gi…