VU-bloggen

19. mai 2015

Vi har ny nettside og blogg!

test

Vi håper at vår nye nettsiden gir besøkende et godt bilde av hvem vi som jobber i VU er, hva vi kan by på og hva vi står for, og at det er enkelt for nye og eksisterende besøkende å finne frem på siden vår. Vi håper at siden vår inviterer til dialog og spennende relasjoner, og er spent på hvem som kommer til å ta kontakt.

9. februar 2015

Problematisk praksisplass?

10948304_1015306708484156_1410922298_n

Søndag 8. februar 2014 ble det publisert en artikkel i Aftenpostens Økonomi & Karriere-bilag med tittelen «Jobber gratis for å få jobb». Artikkelen tar opp er hvorvidt studenter bør tilby sin gratis arbeidskraft, mot erfaring og praksis, og om det er en samfunnstrend at dette nå utnyttes av bedrifter i stadig større skala.

17. november 2014

Trådet kommentarfelt

iStock_000015763838Medium

ENDELIG ser det ut til å fungere fint og fornuftig med trådet kommentarfelt på facebook, også på mobil – dette har vi ventet på! Ettersom veldig mye av vår tid går med på ren kundeservice på vegne av våre kunder, tror vi rett og slett dette kan bli fantastisk bra!

16. november 2014

Facebook endrer algoritmene

speak-238488_640

Facebook strammer inn den organiske synligheten for bedrifter / pages som poster mye innhold i kategoriene under, og dette trer i kraft fra januar 2015. Dette gjøres for å hele tiden sørge for at forbrukerne opplever Facebook som nyttig og interessant.

10. november 2014

Fanbooster Day; Astrids foredrag (video)

Skjermbilde 2015-05-11 kl. 22.46.27

Det er ulike måter å tenke på strategi for sosiale medier, og bedrifter har ulike målsetninger med å være synlig i disse kanalene. I dette innlegget til Astrid tar hun for seg hvordan man kan skape engasjement og drive god kundeservice gjennom sosiale medier, for en relativt lav kostnad.

25. august 2014

Facebook gjør endringer

DeathtoStock_Wired2

Facebook gjør igjen endringer på algoritmene som styrer hva hver og en av oss får se i vår nyhetsstrøm / newsfeed på Facebook. Slike endringer blir ofte diskutert, spesielt ang hva motivet til Facebook er, og mange markedsførere opplever det nok vanskelig å forholde seg til deres forholdsvis hyppige endringer. Vår erfaring er at Facebook gjør de aller fleste endringene for å sikre at ‘folk flest’ på Facebook skal være fornøyd. De tilpasser kontinuerlig sitt produkt, slik at Facebook skal fremstå som mest mulig interessant for hver og en av oss, hver gang vi går inn på der – for da vil vi fortsette og bruke tjenesten deres og de vil fortsette og ha et produkt. Ved å gjøre disse endringene, vil Facebook forsøke og forhindre at godt innhold «drukner» i poster som får utforholdsmessig mange klikk (og dermed oppfattes av Facebooks systemer som godt innhold vel verdt å gi…

15. august 2014

VU får pris for deling og raushet!

Så glade blir herr og fru VU av å vinne hyggelig pris! Her sammen med prisgivere: Thomas Moen og Thomas Skavhellen

…og vi er så stolte at vi nesten besvimer! For en fantastisk start på høsten! I går var vi i VU på seminaret #SocialSummer i regi av Thomas Moen og Thomas Skavhellen, i den hyggelige bakgården til Fanbooster. Dette er et arrangment vi har vært med på stort sett siden oppstarten for flere år siden, og som kjennetegnes av en god mix; 20 minutter foredrag, 20 minutter pause (og mingling), mange bra bransjefolk og en utrolig stemning. Slik var det også i år, og all ære til Thomas og Thomas for innhenting av foredragsholdere, forholdsvis god kontroll på værgudene og for godt utvalg av mat og drikke. Akkurat denne utgaven av #SocialSummer går nok inn i minnebøkene som «the big one» for oss i Valen-Utvik, og grunnen er at Thomas og Thomas overrasket oss fullstendig! Et godt stykke ut i det faglige programmet, annonserer Thomas Moen at de ikke har tradisjon for…

25. mai 2014

En status på gründerlivet i VU

Praktikanten vår, Linn, og Glenn - klarte til en arbeidsøkt

Snart 5 år har gått siden den spede start av firmaet vår, Valen-Utvik, og for noen år dette har vært! Home & Cottage ble vår første kunde, ballen rullet raskt videre og vi har jobbet hardt for å henge på. Kunder har kommet til i et jevnt sig, og vi har faktisk fortsatt til gode å henvende oss offensivt ut til bedrifter; de tar kontakt med oss. Det er blant annet takket være som følger og anbefaler oss – tusen takk! Vi har vokst litt, men på en mer beskjeden måte enn jeg vet mange (ofte herrer i dress) mener at vi burde. Min ektemann Glenn ble innlemmet i bedriften for snart fire år siden, og vi har flere freelancere som jobber til tider mye for oss. Det helt nyeste nå, er at vi også har takket ja til en som ønsket å være praktikant hos oss. Hun ønsket å…

31. januar 2014

Workshop – for intern utvikling i sosiale medier

facafcf2748c11e3966f0e49e555b936_8

I dette blogginnlegget deler vi noen av våre tips til hvordan man kan strukturere opp en god workshop for å heve standarden og utvikle seg videre innen sin innsats i sosiale medier, enten man ønsker å bruke eksterne deltakere i sin workshop eller gjennomføre alt internt.

17. januar 2014

Astrids lister – nytt år med orden og effektivitet!

Photo 15.01.14 13 40 12

Deilige, nye året, med blanke ark og nye muligheter! Har du også et punkt på årets forsettliste som handler om orden og effektivitet? Ett av våre punkter er å få mer ut av hver eneste dag, både på jobb og hjemme, og vi er sikkert ikke alene om det. Da må det lister til! Som frilanser for Valen-Utvik har jeg, Gunn Beate, invitert meg selv om gjesteblogger på VU-bloggen. Jeg vet nemlig at Astrid sine lister har vekket nysgjerrighet på sosiale medier, og at det er mange som har oppfordret Astrid til å holde kurs innen listeskriving. Jeg har hørt Astrid le det beskjedent vekk, for «det er jo så enkelt»! Men det enkle er ofte det mest geniale, og jeg syns en liten listeinnføring er verdt å dele på bloggen.  Så da gjør jeg det!   De aller fleste av oss har sine egne måter å holde oversikten. Om…